ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

                                    Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 1ου Δημ. Σχολείου Οβρυάς (2023-2024) 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει την εξασφάλιση των προϋποθέσεων και των συνθηκών που είναι απαραίτητες, για να πραγματοποιείται απρόσκοπτα το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται, όσο γίνεται καλύτερα, οι στόχοι που θέτει κάθε φορά η σχολική κοινότητα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί, λοιπό επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την Πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η σύνταξή του πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων (Πράξη 1/8.9.2023).


1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/τριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

 

Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.


2. Λειτουργία του Σχολείου

Προσέλευση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών ξεκινά στις 08:00 και ολοκληρώνεται στις 08:15. Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. Αντίστοιχα η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη ξεκινά από 07:00 και ολοκληρώνεται στις 07:15.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, με ευθύνη των εφημερευόντων, η κεντρική καγκελόπορτα του σχολείου κλείνει στις 8:15. Σε περίπτωση που στο συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο προσέρχονται μαθητές μετά τις 8:15, την ευθύνη οριστικού κλεισίματος της κεντρικής καγκελόπορτας έχει αυτό, κατόπιν συνεννόησης των δύο σχολείων.

Οι μαθητές το πρωί μεταβαίνουν στο κεντρικό προαύλιο. Στις αίθουσες εισέρχονται μαζί με τους εκπαιδευτικούς, μετά από την πρωινή συγκέντρωση. Όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς οι μαθητές εισέρχονται απευθείας στις αίθουσες (δεν μεταβαίνουν στο κεντρικό προαύλιο), όπου τους αναμένουν οι εκπαιδευτικοί της πρώτης διδακτικής ώρας. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς, οι μαθητές παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας, επιτηρούμενοι από τον εκπαιδευτικό που δίδασκε την τελευταία προ του διαλείμματος διδακτική ώρα.


Αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Δεν επιτρέπεται το παρκάρισμα οχημάτων στο τμήμα της οδού Ντεβέ που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική καγκελόπορτα του σχολείου (όπου υπάρχει σχετική σήμανση), προκειμένου να διευκολύνονται τα ταξί που μεταφέρουν μαθητές/τριες. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δυσχεραίνει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α και Β τάξεων συνοδεύονται από τον εκπαιδευτικό της τελευταίας διδακτικής ώρας έως την έξοδο και παραδίδονται στο άτομο που θα τους συνοδεύσει έως το σπίτι ή επιβιβάζονται σε ταξί (όσοι μεταφέρονται) .

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ, Δ, Ε και ΣΤ τάξεων συνοδεύονται από τον εκπαιδευτικό της τελευταίας διδακτικής ώρας έως την έξοδο και αποχωρούν ή επιβιβάζονται σε ταξί (όσοι μεταφέρονται).

Η αποχώρηση πραγματοποιείται για τις μεν Α,Β και Γ τάξεις από την κεντρική καγκελόπορτα για τις δε Δ,Ε και ΣΤ από την δευτερεύουσα καγκελόπορτα.

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, οι δύο καγκελόπορτες ανοίγουν εγκαίρως ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων στις καιρικές συνθήκες, δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.


Πρόωρη αποχώρηση

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να μεριμνήσει για τη μετάβαση του παιδιού του στο σπίτι του.


Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει εγκαίρως κάποιον εκ των εξής: Υπεύθυνο του Τμήματος, Διευθυντή του Σχολείου, Υποδιευθυντή του Σχολείου.


Διάλειμμα

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του κτηρίου. Οι μαθητές/μαθήτριες, συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό, βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.


Όταν στο τέλος του διαλείμματος χτυπήσει το κουδούνι, οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν μάθημα της Φυσικής Αγωγής.


Εφημερία

Το σχολείο χωρίζεται σε 4 τομείς ευθύνης:

1. γήπεδο βόλεϊ 2. γήπεδο μπάσκετ 3. γήπεδο ποδοσφαίρου 4. εσωτερικοί χώροι (διάδρομοι και WC)

Τους συγκεκριμένους χώρους επιτηρούν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί, υποχρέωση των οποίων είναι η ασφάλεια και η υγιεινή των μαθητών/τριών. Ο τομέας ευθύνης των εφημερευόντων μεταβάλλεται ανά εβδομάδα (κυκλικά), σύμφωνα με πρόγραμμα που αναρτά ο Υποδ/ντής στον πίνακα ανακοινώσεων, ως εξής:

Στις αρμοδιότητές των εφημερευόντων περιλαμβάνονται και τα εξής:

Ο/Η εκπαιδευτικός που επιτηρεί το γήπεδο ποδοσφαίρου, από 8.00΄ έως 8.15΄ βρίσκεται στην κεντρική είσοδο του σχολείου και μεριμνά για την υποδοχή των μαθητών. Στο διάστημα αυτό την εποπτεία στο γήπεδο ποδοσφαίρου έχει ο εκπαιδευτικός που επιτηρεί το γήπεδο μπάσκετ.

Ο/Η εκπαιδευτικός που εφημερεύει στο γήπεδο του βόλεϊ τοποθετεί το πρωί το μικρόφωνο και, αφού συντονίσει τη διαδικασία της πρωινής συγκέντρωσης, το αποσύρει μετά την ολοκλήρωση της.

Ο/Η εκπαιδευτικός που εφημερεύει στο γήπεδο μπάσκετ εποπτεύει στο πρώτο διάλειμμα την κίνηση των μαθητών στο κυλικείο.

Ο/Η εκπαιδευτικός που εφημερεύει στους εσωτερικούς χώρους εποπτεύει το ισόγειο (διαδρόμους και WC).

Δεν επιτρέπεται στους/στις μαθητές/τριες, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, να εισέρχονται στο εσωτερικό του κτηρίου (εκτός από τις τουαλέτες και το κυλικείο).

Ο προαυλισμός των τμημάτων πραγματοποιείται ως εξής: Α και Β τάξεις στο γήπεδο βόλεϊ, Γ και Δ τάξεις στο γήπεδο μπάσκετ, Ε και ΣΤ τάξεις στο γήπεδο ποδοσφαίρου.



3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή / Συμπεριφορά μαθητών / Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα μέλη της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές) αποδίδουν σεβασμό με τα λόγια και τις πράξεις τους προς όλους και μεριμνούν για τη διαμόρφωση ήρεμου και δημοκρατικού παιδαγωγικού κλίματος.

Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα. Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους. Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο.

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, την ΕΔΥ και τον Σχολικό Σύμβουλο, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Ως σχολικά παραπτώματα θεωρούνται οι αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/ συμμαθήτρια.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι, ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείο ελέγχεται για αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του (Υφ.Α.13423/ΓΔ,παρ.6.ΦΕΚ 491/β/4.2.2021).

Η στενή συνεργασία σχολείου/γονέων-κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.


4. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

Το σχολείο οφείλει να προσαρμόζει τη λειτουργία του στην κατεύθυνση της πρόληψης φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού. Πιο συγκεκριμένα λαμβάνεται μέριμνα για τα εξής:

1) Κοινοποίηση του κανονισμού του σχολείου 

2)Καταγραφή περιστατικών βίας σε αρχείο 

3)Ιδιαίτερη επίβλεψη των χώρων όπου μπορούν να συμβούν περιστατικά εκφοβισμού 

4)Διαρκής επιμόρφωση και αυτομόρφωση των εκπαιδευτικών

5)Στενή συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για ενθάρρυνση της συμμετοχής των μελών του σε δραστηριότητες

6)Εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης/ αντιμετώπισης με τη συμμετοχή των παιδιών

7) Συζήτηση με τους μαθητές 


5. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων- Σχολείου

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.

Σύμφωνα με τη Νομοθεσία οι γονείς και κηδεμόνες φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις (έντυπες ή ηλεκτρονικές), ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου. Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

Ο χρόνος των συναντήσεων για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων από τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου. Επιπλέον, για τα θέματα που προκύπτουν, οι γονείς ενημερώνονται από το σχολείο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τηλεφώνου. Σε τακτά χρονικά διαστήματα οφείλουν να επισκέπτονται τον ιστότοπο του Σχολείου για γρήγορη και υπεύθυνη πληροφόρηση σε σχέση με τα τεκταινόμενα σε αυτό. Θα πρέπει να έχουν φροντίσει, είτε οι ίδιοι είτε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει, να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε ενδεχόμενες έκτακτες περιπτώσεις.


6. Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία), αυτή είναι 

σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και 

το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας και είναι σύμφωνη με τις 

κείμενες διατάξεις για  τις κατ’ οίκον εργασίες. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους,  να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. 

Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το,

βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος 

είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσο το δυνατό νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης.

Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού οι ίδιοι και

αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και

εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη

προσωπικότητα.



7. Ποιότητα του Σχολικού χώρου

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί, ώστε να δημιουργείται ένα περιβάλλον συναισθηματικής ευεξίας κι έμπνευσης. Εκτός αυτού η διατήρηση της καθαριότητας – ειδικά στους χώρους υγιεινής – είναι κι επιβεβλημένη για λόγους υγείας.

Κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας από τη μεριά του συμβάλλει στη διασφάλιση της ποιότητας του σχολικού χώρου.



8. Αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων και φυσικών φαινομένων  

Για την προστασία από έκτακτα γεγονότα και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται στην αρχή κάθε σχολικού έτους το Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών, καθώς και το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου, σύμφωνα με το οποίο υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της,

Ως χώρος συγκέντρωσης, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ορίζεται το κεντρικό πραύλιο του σχολείου. Το σχέδιο εκκένωσης του κτιρίου βρίσκεται αναρτημένο σε επίκαιρα σημεία του κτηρίου.


9. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας  - Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, λοιπό επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό), με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.


Ο Εσωτερικός κανονισμός αναρτάται στο ιστολόγιο του σχολείου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.