ΙΣΤΟΡΙΑ

Στοιχεία της ιστορίας του σχολείου

Το Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς ιδρύθηκε με Φ.Ε.Κ. του 1925 και λειτούργησε για πρώτη φορά την ίδια χρονιά. Διδακτήριο κτίστηκε το 1927 στη συμβολή των οδών Ηλείας και Γερμανού, εκεί που σήμερα στεγάζεται το ΚΕΠ.
Στη δεκαετία του 1970, λόγω μεγάλης αύξησης του αριθμού των μαθητών, νοικιάστηκαν τα κτήρια των κ. Κουρδή και Κανελλάκη (επί της οδού Ηλείας), προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στέγασης. Το 1970 το Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς προήχθη από 2/θεσιο σε 3/θεσιο, το 1981 από 7/θέσιο σε 9/θέσιο, το 1984 σε 12/θεσιο και το 2017 σε 13/θέσιο. Αποτελεί πλέον ένα από τα μεγαλύτερα σε μαθητικό πληθυσμό σχολεία του νομού Αχαΐας.
Το οικόπεδο, έκτασης 8630,91 μ2, στο οποίο έχει ανεγερθεί το σημερινό κτήριο, αγοράστηκε στις 26/8/1985. Η δημοπρασία πραγματοποιήθηκε στις 17/8/1987 και στις 23/9/1987 υπογράφτηκε συμφωνητικό.
Με ΦΕΚ του 1990 παύει να υφίσταται ως ενιαίο το Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς. Ιδρύονται το 1ο Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς (ΦΕΚ 114/Α/31-08-1990) και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς.
Όταν έγινε η μεταφορά και στέγαση στο σημερινό διδακτήριο (24/9/1991) τα δύο Δημοτικά λειτουργούσαν στην ίδια βάρδια, ενώ στην άλλη βάρδια λειτουργούσε το Γυμνάσιο, που είχε ιδρυθεί επίσης το 1990.
Τον Νοέμβριο του 1998 αποχωρεί το 2ο Δημοτικό Σχολείο για το δικό του κτήριο (στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου 1-3) και στις 3/10/2000 αποχωρεί το Γυμνάσιο για το δικό του κτήριο (στην οδό Αμπελώνων).
Από σχολικό έτος 2016-2017 έως το σχολικό έτος 2019-2020 το 1ο Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς λειτούργησε ως 14/θέσιο. Το σχολικό έτος 2020 2021 λειτούργησε έως 13/θέσιο. Από την επομένη σχολική χρονιά έως και σήμερα λειτουργεί ως 12/θεσιο.

Τα στοιχεία έχουν αντληθεί από το αρχείο του σχολείου




Δράσεις που έχουν υλοποιηθεί από το σχολείο

Προγράμματα
·Συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius μαζί με Πορτογαλία, Ιταλία, Φινλανδία, Τουρκία, Κύπρο (2009-2011)


Εκπομπές LIVE
·  Μετάδοση live χριστουγεννιάτικης ραδιοφωνικής εκπομπής της ΕΡΤ από το χώρο του  σχολείου με αφορμή το διήγημα του Παπαδιαμάντη «Γουτού Γουπατού» και θέμα το bulling (Δεκέμβριος 2015)
·  Live ραδιοφωνική παρουσίαση της «Τελευταίας μαύρης γάτας» του Ευγένιου Τριβιζά από μαθητές του σχολείου μας στο studio της ΕΡΑ Πάτρας (Μάιος 2016)


Πολιτιστικές δράσεις
· Παραγωγή ταινιών μικρού μήκους με πρωταγωνιστές μαθητές μας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής
·  Παραγωγή θεατρικών παραστάσεων και παρουσίασή τους εντός και εκτός σχολείου (σε Φεστιβάλ ερασιτεχνικού Θεάτρου)
· Παρουσιάσεις θεατρικών έργων για μαθητές και γονείς από προσκεκλημένα θεατρικά σχήματα           (Άρμα Θέσπιδος ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, θεατρική ομάδα "ΗΘΟΣ ΠΟΙΕΙ", «Ταξιδευτές της Πρόζας»)
·   Βραδινές προβολές κινηματογραφικών έργων για μαθητές


Επιστήμη
· Μαθήματα Ρομποτικής στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής
·  Συμμετοχή στο Πείραμα του Ερατοσθένη
·   Διοργάνωση αστροβραδιάς (Αστρονομική ομάδα «Ωρίων»)


 Διαγωνισμοί
·Συμμετοχές σε τουρνουά σκάκι
·Συμμετοχή σε πανελλήνιους ή τοπικούς διαγωνισμούς Μαθηματικών, Αθλητισμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας
· Συμμετοχή στο τουρνουά ποδοσφαίρου της Ένωσης Γονέων Μεσάτιδος (3 φορές το σχολείο έλαβε την πρώτη θέση)


Δράσεις αλληλεγγύης
· Διοργάνωση bazaars για κοινωνικούς λόγους
· Διαρκής λειτουργία Τράπεζας Τροφίμων
·  Διοργάνωση δύο Αιμοδοσιών κάθε χρόνο σε συνεργασία με το Νοσοκομείο Άγ. Ανδρέας
·   Επισκέψεις αλληλεγγύης  σε θεραπευτικά κέντρα και Γηροκομεία
·   Ανακύκλωση τηγανέλαιων, χαρτιού και μπαταριών
· Συμμετοχή στο πρόγραμμα "Σχολικά Γεύματα"


Ιστολόγιο
· Το σχολείο συντηρεί ιστολόγιο που παρέχει συστηματική και υπεύθυνη ενημέρωση για τα τεκταινόμενα (γιορτές, εκδηλώσεις, δράσεις). Περιέχει στήλες με χρηστικές πληροφορίες (προσεχείς δράσεις, μενού σχολικών γευμάτων, ώρες συνεργασίας εκπαιδευτικών με γονείς), ενότητες με στοιχεία από την ιστορία του σχολείου και την τοπική ιστορία, ενημέρωση για γεγονότα και ειδήσεις από την περιοχή της Οβρυάς και άλλες χρηστικές πληροφορίες (χάρτες, δρομολόγια λεωφορείων, φαρμακεία κ.ά.).





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.